Czwartą rundą MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski był 6. Rajd Śląska, który został rozegrany w dniach 9-11 września na terenie województwa śląskiego. Wśród startujących byli reprezentant Automobilklubu Opolskiego Marcin Moczarski i jego pilot Krzysztof Pawlak jadący Mercedesem 190E 2.3 16V Cosworth, którzy po dyskwalifikacji z wyników 31. Rajdu Rzeszowskiego zostali przeniesieni do klasy Historic Open 2WD, której na Śląsku byli jedynymi przedstawicielami.

Na 12 załóg, które stanęły na starcie, czekało dwanaście odcinków specjalnych rozegranych w sobotę i niedzielę (10 i 11 września) o łącznej długości 104,76 km, lecz w piątek (9 września) zawodnicy przystąpili do niezaliczanego do wyników całego rajdu miejskiego prologu w Katowicach o długości 1,75 km, na którym Moczarski i Pawlak uzyskali piąty wynik w klasyfikacji generalnej aut historycznych.

Na pierwszym sobotnim oesie w Bestwince o długości 9,04 km (PSB Mrówka Cyroń) załoga jadąca Mercedesem uzyskała ósmy wynik w historycznej generalce, a wynik ten powtórzyła na następnym odcinku w Kiczycach (9 km). Po trzecim odcinku specjalnym kierowca z Grodkowa awansował na siódmą pozycję i na takiej lokacie plasował się na trzech kolejnych oesach (pierwszy przejazd OS Jastrzębie-Zdrój o długości 15 km oraz drugie przejazdy odcinków w Bestwince i Kiczycach). Po powtórce odcinka w Jastrzębiu-Zdroju trapieni drobnymi problemami technicznymi Moczarski i Pawlak awansowali na szóste miejsce, które utrzymali do końca dnia po piątym wyniku na Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich (1,5 km) na terenie Stadionu Śląskiego w Chorzowie.

W niedzielę rozegrano pięć odcinków specjalnych i choć ich łączna długość wyniosła zaledwie 37,18 km, to utrudnieniem był padający tego dnia deszcz, który wymusił na załogi czujniejszą jazdę i dobranie odpowiednich opon. Marcin Moczarski i Krzysztof Pawlak mieli przede wszystkim dowieźć wynik do mety, by otworzyć punktowe konto w klasie Historic Open 2WD. Zaczęli dzień od szóstego miejsca na krótkim odcinku Bruk Premium o długości 2,37 km, a na oesie Pilica (8,63 km) uzyskali piąty czas. Na najdłuższym odcinku specjalnym całego rajdu, czyli Łany Wielkie o długości 15,18 km, załoga jadąca Mercedesem zajęła siódme miejsce. Powtórki dwóch pierwszych oesów dnia zaczęli od czwartego miejsca w Pilicy, a na drugim przejeździe odcinka Bruk Premium zajęli siódmą lokatę, co dało ostatecznie zwycięstwo w klasie Historic Open 2WD i szóstą pozycję w klasyfikacji generalnej samochodów historycznych.

Ten wynik pozwolił Moczarskiemu i Pawlakowi awansować na drugie miejsce w klasyfikacji tej klasy po czterech dotychczas rozegranych rundach Motul HRSMP, a kolejną rundą Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie 67. Rajd Wisły, który zostanie rozegrany w dniach 30 września – 1 października. Miejmy nadzieję, że tym razem wszystko przebiegnie bez najmniejszych kłopotów.

Klasyfikacja 6. Rajdu Śląska (stawka Motul HRSMP):

  1. Marek Suder/Marcin Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4, 1. w FIA 4/J2) 1:12:06.3
  2. Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4, 2. w FIA 4/J2) +5:51.2
  3. Grzegorz Olchawski/Łukasz Zapart (Audi Quattro Sport E2, 1. w Open 4WD) +7:01.5
  4. Piotr Kiepura/Łukasz Galle (Opel Kadett GT/E, 1. w FIA 3) +8:31.2
  5. Mariusz Polak/Mariusz Ziółkowski (Audi Coupe Quattro, 2. w Open 4WD) +11:00.9
  6. Marcin Moczarski/Krzysztof Pawlak (Mercedes-Benz 190E 2.3 16V Cosworth, 1. w Open 2WD) +14:45.5
  7. Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Sierra Merkur XR4i, 1. w FIA 4/J1) +30:52.5
  8. Artur Skrabalak/Piotr Mitręga (Volvo Amazon, 1. w FIA 1) +31:41.9
  9. Wojciech Stawowczyk/Konrad Stawowczyk (Trabant 601, 2. w FIA 4/J1) +1:17.25.6

Klasyfikacja Motul HRSMP w klasie Historic Open 2WD po czterech rundach:

  1. Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek 136 pkt
  2. Marcin Moczarski/Krzysztof Pawlak 47 pkt
  3. Michał Szerla/Grzegorz Ślęczka 43 pkt
  4. Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek 34 pkt

fot. na stronie głównej: FB Marcin Moczarski

video: MaxxSport