Na prze艂omie wrze艣nia i pa藕dziernika b.r. zosta艂 rozegrany 67. Rajd Wis艂y, kt贸ry by艂 m.in. czwart膮 eliminacj膮 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw 艢l膮ska oraz Rajdowych Mistrzostw Po艂udnia. W Rajdzie Okr臋gowym wystartowa艂o 38 za艂贸g, w tym liderzy obu w.w. cykli, czyli Maciej Hawro i reprezentant Automobilklubu Opolskiego, Wojciech Kolaczek jad膮cy Hond膮 Civic VTi pi膮tej generacji, kt贸rzy chcieli powt贸rzy膰 sukces sprzed roku i tym samym zbli偶y膰 si臋 do tytu艂贸w mistrzowskich w obydwu cyklach zar贸wno w klasyfikacji generalnej, jak i w klasie A2 (do 1600 cm3).

Rajd zacz膮艂 si臋 w pi膮tkowy wiecz贸r od odcinka specjalnego Kubalonka o d艂ugo艣ci 4,82 km, rozegrany przy padaj膮cym deszczu. Tam za艂oga nr 201 nie spisa艂a si臋 najlepiej, uzyskuj膮c dopiero sz贸sty wynik w klasyfikacji RSM艢l i RMP oraz trzeci czas w swojej klasie. Do najszybszych w klasie i w stawce punktuj膮cej w klasyfikacji generalnej obydwu cykli, Marcina Gluzy i Kamili Klacza艅skiej, stracili ponad 15 sekund, a do najgro藕niejszych konkurent贸w, Marcina Pogorzelskiego i Krzysztofa Grzesika, ponad 12 sekund.

Nast臋pnego dnia rozegrano sze艣膰 odcink贸w specjalnych o 艂膮cznej d艂ugo艣ci 53,13 km. Pogoda w dalszym ci膮gu nie by艂a 艂askawa dla startuj膮cych za艂贸g, gdy偶 by艂o pochmurno i pada艂 deszcz. Pocz膮tek dnia dla za艂ogi Hawro/Kolaczek by艂 ca艂kiem udany, gdy偶 w pierwszym przeje藕dzie odcinka Laliki (9,11 km) byli drudzy w klasyfikacji RSM艢l i RMP, co da艂o awans na czwart膮 pozycj臋 w obydwu cyklach, lecz wci膮偶 zajmowali trzeci膮 lokat臋 w klasie do 1600 cm3. Pierwszy przejazd odcinka specjalnego Istebna o d艂ugo艣ci 8,6 km by艂 decyduj膮cy o losach ca艂ego rajdu. Liderzy po dw贸ch odcinkach, czyli Pogorzelski i Grzesik stracili prawie 50 sekund, a Hawro i Kolaczek znakomicie poradzili sobie na trudnym technicznie oesie, zdecydowanie go wygrywaj膮c w stawce Mistrzostw 艢l膮ska oraz Po艂udnia, wysuwaj膮c si臋 tym samym na prowadzenie w klasyfikacji 艣l膮skiego i po艂udniowego czempionatu ze spor膮 przewag膮 nad nast臋pnymi za艂ogami.

Jak si臋 p贸藕niej okaza艂o, najlepszy czas na Istebnej by艂 dopiero pocz膮tkiem znakomitej jazdy 艂a艅cucko-zbytkowskiej za艂ogi w trudnych, deszczowych warunkach. Na kolejnych czterech odcinkach specjalnych (dwa przejazdy odcink贸w Laliki i Istebna) Maciej Hawro i Wojciech Kolaczek uzyskali najlepsze czasy, w tym na ko艅cz膮cym rajd Power Stage’u, i dzi臋ki temu powt贸rzyli sukces sprzed roku, wygrywaj膮c czwart膮 rund臋 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw 艢l膮ska oraz Rajdowych Mistrzostw Po艂udnia z prawie minutow膮 przewag膮 nad za艂og膮 Pogorzelski/Grzesik, a Gluza i Klacza艅ska stracili do zwyci臋zc贸w ponad 80 sekund.

Dzi臋ki wygranej Hawro i Kolaczek umocnili si臋 na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej RSM艢l i RMP oraz w klasie A2 w drugim z wymienionych cykli, a tak偶e odzyskali fotel lidera w klasie do 1600 cm3 w 艣l膮skim czempionacie. Ostatni膮 rund膮 Mistrzostw 艢l膮ska oraz Po艂udnia b臋dzie 46. Rajd Cieszy艅ska Barb贸rka, planowany w dniach 18-19 listopada. Miejmy nadziej臋, 偶e za艂oga z reprezentantem Automobilklubu Opolskiego w sk艂adzie przypiecz臋tuje drugi z rz臋du tytu艂 Mistrz贸w 艢l膮ska oraz jako pierwsi w historii zdob臋d膮 tytu艂 Mistrz贸w Po艂udnia.

Klasyfikacja 67. Rajdu Wis艂y (stawka punktuj膮ca w kl. gen. RSM艢l i RMP 鈥 pierwsza dziesi膮tka):

  1. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek (Honda Civic EG VTi, 1. w A2) 45:28.5
  2. Marcin Pogorzelski/Krzysztof Grzesik (Citroen C2 GT, 2. w A2) +53.1
  3. Marcin Gluza/Kamila Klacza艅ska (Honda Civic EG, 3. w A2) +1:20.6
  4. Damian Boncela/Jacek Wasilewski (Kia Picanto III, 1. w RN3) +3:09.7
  5. Maciej Krzaczy艅ski/Piotr Krzaczy艅ski (Honda Civic EK VTi, 4. w A2) +3:10.2
  6. Adrian Michalak/Krzysztof Nowak (Citroen Saxo VTS, 1. w PPC) +3:41.3
  7. Kamil Kawalec/Sebastian Krzy偶owski (Peugeot 208 GTI, 1. w RN1) +3:59.2
  8. Dawid Wenta/Bartosz Kowalski (Citroen Saxo VTS, 2. w PPC) +3:59.7
  9. 艁ukasz Godula/Daniel Nowak (Peugeot 208 1.2, 2. w RN3) +4:05.1
  10. Marcin Biernat/Alicja Biernat (Peugeot 206 XS, 3. w PPC) +4:10.3

Klasyfikacja generalna Rajdowych Samochodowych Mistrzostw 艢l膮ska 2022 po czterech rundach (czo艂owa jedenastka):

  1. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek 122 pkt
  2. Marcin Pogorzelski/Krzysztof Grzesik 109 pkt
  3. Marcin Gluza/Kamila Klacza艅ska 94 pkt
  4. 艁ukasz Mrozek/Marek Wolski 65 pkt
  5. Maciej Krzaczy艅ski/Piotr Krzaczy艅ski 38 pkt
  6. Micha艂 Schmidt 37 pkt
  7. Aleksander Ko艂odziej/Pawe艂 Hojdem 34 pkt
  8. Damian Boncela/Jacek Wasilewski 32 pkt
  9. Grzegorz Pasterak/Adam G艂adysz 32 pkt
  10. Adrian Michalak 31 pkt
  11. Kamil Kawalec/Sebastian Krzy偶owski 31 pkt

Klasyfikacja RSM艢l w klasie A2 po czterech rundach (czo艂owa tr贸jka):

  1. Hawro/Kolaczek 124 pkt
  2. Pogorzelski/Grzesik 121 pkt
  3. Gluza/Klacza艅ska 103 pkt

Klasyfikacja generalna Rajdowych Mistrzostw Po艂udnia 2022 po czterech rundach (czo艂owa jedenastka):

  1. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek 115 pkt
  2. Marcin Pogorzelski/Krzysztof Grzesik 90 pkt
  3. Marcin Gluza/Kamila Klacza艅ska 69 pkt
  4. 艁ukasz Mrozek/Marek Wolski 52 pkt
  5. Aleksander Ko艂odziej/Pawe艂 Hojdem 39 pkt
  6. Maciej Krzaczy艅ski/Piotr Krzaczy艅ski 38 pkt
  7. Micha艂 Schmidt 37 pkt
  8. Krzysztof Sta艅do/Dariusz Gurdzio艂ek 35 pkt
  9. Damian Boncela/Jacek Wasilewski 32 pkt
  10. Piotr Plata 31 pkt
  11. Adrian Michalak 31 pkt

Klasyfikacja RMP w klasie A2 po czterech rundach (czo艂owa czw贸rka):

  1. Hawro/Kolaczek 124 pkt
  2. Pogorzelski/Grzesik 97 pkt
  3. Plata 80 pkt
  4. Gluza/Klacza艅ska 75 pkt
  5. Krzaczy艅ski/Krzaczy艅ski 63 pkt

fot. na stronie g艂贸wnej: FB Wojtek Kolaczek

on-board: YT Maciej Hawro