Nasi Reprezentanci maj膮 za sob膮 dwie pierwsze rundy Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego w sezonie 2022, kt贸re odbywa艂y si臋 w okolicach G艂ubczyc i Nysy. Podczas obydwu imprez barw Automobilklubu Opolskiego bronili Witold Szydziak i Mateusz W贸jcik oraz Piotr Wo艂owiec, kt贸ry startowa艂 z dwoma r贸偶nymi pilotami: Karolem Piaseckim i Bartoszem Namaczy艅skim. Obie ekipy startuj膮 w klasie OSPR3 (do 1600 cm3).

Pierwsz膮 rund膮 OSPR by艂 4. Rajd Ziemi G艂ubczyckiej rozgrywany w dniach 19-20 marca b.r., b臋d膮cy te偶 pierwsz膮 rund膮 Rajdowego Samochodowego Pucharu 艢l膮ska. W sobot臋 za艂ogi mia艂y do pokonania dwa przejazdy pr贸by „S艂odownia” rozgrywanej na terenie Browaru G艂ubczyce o d艂ugo艣ci 1,2 km, kt贸re nie by艂y zaliczane do klasyfikacji zawod贸w, a dzie艅 p贸藕niej na ekipy czeka艂y trzykrotnie przeje偶d偶ane pr贸by sprawno艣ciowe „Galmet” i „Browar” o 艂膮cznej d艂ugo艣ci 25,2 km.

Z dw贸ch naszych za艂贸g, w 艣l膮skim cyklu punktowali jedynie Wo艂owiec i Piasecki, kt贸rzy w RSP艢 startowali w klasie 3 (do 1400 cm3). 艢wietnie zacz臋li Szydziak i W贸jcik, kt贸rzy na PS 1 „Galmet” byli zdecydowanie najszybsi, lecz na pierwszym przeje藕dzie pr贸by „Browar” ich Honda Civic uleg艂a awarii i Opolanie musieli si臋 wycofa膰 z rywalizacji. Mimo mniejszej pojemno艣ci silnika od pojazd贸w konkurent贸w, Wo艂owiec i Piasecki dzielnie walczyli z czo艂贸wk膮 OSPR3, b臋d膮c na p贸艂metku rywalizacji na czwartej pozycji w tej klasie, lecz r贸偶nice czasowe by艂y w czo艂贸wce minimalne. Ostatecznie za艂oga jad膮ca Hond膮 Civic pi膮tej generacji zaj臋艂a si贸dme miejsce w klasie OSPR3, trac膮c do podium zaledwie 7,6 sekundy. Jednak偶e w klasie do 1400 cm3 sz艂o znacznie lepiej. Mimo trzeciego miejsca na PS 1, na kolejnych trzech pr贸bach byli najszybsi, a dwa drugie miejsca na ostatniej p臋tli da艂y Piotrowi Wo艂owcowi i Karolowi Piaseckiemu zwyci臋stwo w pierwszej rundzie Rajdowego Samochodowego Pucharu 艢l膮ska w klasie 3 i przodownictwo po pierwszej rundzie cyklu (kt贸re Wo艂owiec utrzyma艂 po dw贸ch rundach RSP艢 mimo nieuko艅czonego Rajdu Festiwalowego).

Klasyfikacja 4. Rajdu Ziemi G艂ubczyckiej w klasie OSPR3:

  1. Rafa艂 Borski/Anna Chowaniec (Honda Civic VTi) 15:12.5
  2. Damian Wieczorek/Roman Libera (Honda Civic VTi) +11.4
  3. Maciej Paca/Agata Paca (Peugeot 106 S16) +14.1
  4. Kacper Gac/Krystian Rodze艅 (Peugeot 106) +16.1
  5. Marcin Czerwiec/艁ukasz Czerwiec (Citroen C2 VTS) +18.3
  6. 艁ukasz Majewski/Dawid Borowski (Honda Civic) +21.2
  7. Piotr Wo艂owiec/Karol Piasecki (Honda Civic) +21.8
  8. Dawid Janeczko/Wojciech Plewako (Fiat Seicento Sporting) +25.8
  9. Tomasz Kobyla艅ski/Adam Klimasara (Citroen C2 VTS) +1:12.1

Klasyfikacja 4. Rajdu Ziemi G艂ubczyckiej w klasie 3 (RSP艢):

  1. Piotr Wo艂owiec/Karol Piasecki (Honda Civic) 15:34.3
  2. Dawid Janeczko/Wojciech Plewako (Fiat Seicento Sporting) +4.0
  3. Micha艂 Ko艂odziej/Wojciech Ko艂odziej (Kia Picanto) +9.9

Kolejn膮 rund膮 Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego by艂 rozgrywany w dniach 7-8 maja 2. Rajd Nyski, kt贸ry by艂 te偶 drug膮 tegoroczn膮 eliminacj膮 cyklu Tarmac Masters. Pierwszego dnia na za艂ogi startuj膮ce w Super KJS-ie czeka艂a niezaliczana do wynik贸w ko艅cowych pr贸ba na terenie Fabryki Samochod贸w Dostawczych w Nysie, a w niedziel臋 rozegrano sze艣膰 pr贸b sprawno艣ciowych o 艂膮cznej d艂ugo艣ci 24,6 km.

Od samego pocz膮tku znakomicie spisywali si臋 Witold Szydziak i Mateusz W贸jcik, kt贸rzy pewnie prowadzili w klasie OSPR3 po pierwszej p臋tli, uzyskuj膮c najlepsze czasy na dw贸ch pierwszych pr贸bach, a w klasyfikacji TM3 uzyskali odpowiednio sz贸sty i drugi wynik, co da艂o czwart膮 pozycj臋 w cyklu Tarmac Masters. Piotr Wo艂owiec, kt贸ry tym razem by艂 pilotowany przez Bartosza Namaczy艅skiego, w klasyfikacji klasy TM3 zajmowa艂 dwunast膮 pozycj臋.

B艂膮d na drugim przeje藕dzie pr贸by „Tryton” zepchn膮艂 za艂og臋 Szydziak/W贸jcik na sz贸st膮 pozycj臋 w klasie TM3, lecz mimo tego utrzymali pozycj臋 lidera w klasie OSPR3. PS 4 „Waga” to czwarty czas w klasyfikacji Tarmac Masters i trzecia wygrana pr贸ba w rankingu Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, co sumarycznie da艂o im na dwie pr贸by przed ko艅cem prowadzenie w opolskiej klasyfikacji klasy 3 z przewag膮 15,5 sekundy nad dwukrotnymi Mistrzami OSPR w klasie 3, Damianem Wieczorkiem i Romanem Liber膮 w Hondzie Civic VTi sz贸stej generacji, oraz sz贸st膮 pozycj臋 w TM3, lecz z szansami na awans na lepsz膮 pozycj臋. Na dw贸ch kolejnych pr贸bach Wo艂owiec i Namaczy艅ski plasowali si臋 w po艂owie drugiej dziesi膮tki klasy TM3, co dawa艂o na jedn膮 p臋tl臋 przed ko艅cem czternast膮 lokat臋.

Ostatnia cz臋艣膰 2. Rajdu Nyskiego du偶o zmieni艂a w klasyfikacji klas, w kt贸rych startowali nasi reprezentanci. Po wycofaniu si臋 dotychczasowych wicelider贸w, Micha艂a Stawiaka i Piotra Jarmolika oraz 40-sekundowej karze dla zajmuj膮cej do tej pory trzeci膮 pozycj臋 za艂ogi Leszek Bernacki/Damian Rymsza, Witold Szydziak i Mateusz W贸jcik awansowali na czwarte miejsce w klasie TM3, a trzeci czas na PS 5 „Jezioro” pozwoli艂 zmniejszy膰 strat臋 do zajmuj膮cych trzeci膮 lokat臋 Paw艂a Sitka i Micha艂 Cianciary w 艁adzie 2105, kt贸ra wynosi艂a zaledwie p贸艂torej sekundy, a drudzy w klasyfikacji Jakub i Aleksander Baran w Citroenie Saxo VTS mieli zaledwie 3,8 sekundy przewagi nad Opolanami. Oczywi艣cie w OSPR3 Szydziak i W贸jcik niezmiennie utrzymali prowadzenie. Piotr Wo艂owiec i Bartosz Namaczy艅ski uzyskali na tej pr贸bie czternasty wynik w TM3, lecz do mety ostatniej pr贸by nie dojechali i tym samym nie zostali sklasyfikowani w rajdzie. Witold Szydziak i Mateusz W贸jcik 艣wietnie przejechali ostatni膮 pr贸b臋 „Kopa” i tym samym do niezwykle potrzebnego zwyci臋stwa w klasie OSPR3, do艂o偶yli znakomit膮 trzeci膮 lokat臋 w drugiej rundzie Tarmac Masters w klasie TM3, wyprzedzaj膮c i Jakuba i Aleksandra Baran o zaledwie… 0,1 sekundy! Lepsi byli jedynie Patryk Olbry艣 i Kamil Kuklewski w Peugeocie 106 oraz Pawe艂 Sitek i Micha艂 Cianciara w 艁adzie 2105. Warto zaznaczy膰, 偶e w klasyfikacji og贸lnej drugiej rundy Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, Szydziak i W贸jcik zaj臋li 艣wietne czwarte miejsce.

Klasyfikacja 2. Rajdu Nyskiego w generalnej klasyfikacji klasy 3 (czo艂owa dziesi膮tka):

  1. Patryk Olbry艣/Kamil Kuklewski (Peugeot 106, 1. w TM3) 15:40.0
  2. Pawe艂 Sitek/Micha艂 Cianciara (艁ada 2105, 2. w TM3) +17.7
  3. Witold Szydziak/Mateusz W贸jcik (Honda Civic, 3. w TM3, 1. w OSPR3) +21.0
  4. Jakub Baran/Aleksander Baran (Citroen Saxo VTS, 4. w TM3) +21.1
  5. Szymon Ga艅czarczyk/S艂awomir Parzyk (Honda Civic VTi, 5. w TM3) +42.7
  6. Leszek Bernacki/Damian Rymsza (Honda Civic VTi, 6. w TM3) +50.3
  7. Damian Wieczorek/Roman Libera (Honda Civic VTi, 7. w TM3, 2. w OSPR3) +51.2
  8. Tomasz Kobyla艅ski/Adam Klimasara (Citroen C2 VTS, 8. w TM3) +1:14.6
  9. Marcin Czerwiec/艁ukasz Czerwiec (Citroen C2 VTS, 9. w TM3, 3. w OSPR3) +1:36.8
  10. Rafa艂 Borski/Anna Chowaniec (Honda Civic VTi, 10. w TM3, 4. w OSPR3) +1:39.9

Po dw贸ch rundach Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, Witold Szydziak i Mateusz W贸jcik zajmuj膮 pi膮te miejsce w klasie OSPR3, a w klasyfikacji generalnej cyklu plasuj膮 si臋 na 贸smej pozycji, natomiast Piotr Wo艂owiec w klasie do 1600 cm3 zajmuje 贸sm膮 lokat臋.

fot. na stronie g艂贸wnej: FB Mateusz W贸jcik