W sobotę, 27 lutego odbyła się pierwsza runda Kierowcy Roku Opolszczyzny w sezonie 2021, czyli 8. Nocny Super OES rozgrywany tradycyjnie na autodromie w Polskiej Nowej Wsi. W zawodach wystartowało 35 załóg, które miały do pokonania cztery przejazdy próby sprawnościowej o długości 1,6 km, która łączyła elementy techniczne z szybkimi fragmentami.

Na pierwszym przejeździe najlepsi byli Michał Ganczarski i Michał Ziober jadący Fordem Focusem RS, lecz dwa kolejne padły łupem Sebastiana Butyńskiego i Adriana Potępy w Renault Clio Sport, którzy na jeden przejazd przed końcem pewnie prowadzili w klasyfikacji. Jednakże błąd na ostatniej próbie był brzemienny w skutkach i tym samym raciborska załoga spadła poza pierwszą dziesiątkę zawodów. Finałowy przejazd wygrali Ganczarski i Ziober, dzięki czemu wygrali 8. Nocny Super OES i tym samym objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej Kierowcy Roku Opolszczyzny po pierwszej eliminacji.

Szansę na wygraną zarówno w całych zawodach, jak i w klasie 5 (powyżej 2000 cm3) mieli także Daniel Chmurski i Marcin Kędzierski w Subaru Imprezie STI, którzy na jeden przejazd przed końcem zawodów plasowali się na drugiej pozycji w generalce i prowadzili w klasie. Na ostatnim przejeździe reprezentantów Kłodzka o 1,2 sekundy wyprzedzili Chróścinanie w szarym Focusie, którzy do wygranej w generalce dołożyli zwycięstwo w klasie powyżej 2 litrów. Chmurski i Kędzierski zajęli drugie miejsce w klasie i w generalce ze stratą jednej sekundy do zwycięzców, a na najniższym stopniu podium w K5 stanęli Jan Cebula i Marek Kaczmarczyk w Audi Coupe Quattro.

W klasie 4 (do 2000 cm3) pierwszymi liderami byli Tomasz Kobylański i Adam Klimasara w Oplu Kadecie, lecz dwa następne przejazdy padły łupem załogi Butyński/Potępa, która była bliska wygrania zarówno klasy, jak i klasyfikacji generalnej. Jednakże wspomniany wcześniej błąd i nadana taryfa zepchnęła raciborską załogę w czarnym Clio na czwartą pozycję, a tą sytuację wykorzystali następni Raciborzanie, Kobylański i Klimasara, którzy byli najszybsi na ostatnim przejeździe i zwyciężyli w klasie 4, a także byli bliscy trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej, z którą rozminęli się o zaledwie 0,2 sekundy. Na drugiej pozycji uplasowali się bracia Mariusz i Marcin Krassowscy w Renault Clio Sport, a podium uzupełnili Paweł Swereda i Damian Piotrowski w Peugeocie 206 GTI.

Bardzo ciekawa rywalizacja była w klasie 3 (do 1600 cm3), gdyż o zwycięstwo zaciekle walczyli samotnie jadący Maciej Paca w Peugeocie 106 S16 oraz Witold Szydziak i Mateusz Wójcik w Hondzie CRX. Pierwszy z wymienionych był wyraźnie najszybszy na inauguracyjnym przejeździe, ale druga z ekip uzyskiwała najlepsze czasy na dwóch kolejnych próbach i prowadziła na jeden przejazd przed końcem. Ostatnie słowo należało do zwycięzcy dwóch ostatnich edycji tej imprezy w klasie i tym samym kierowca z Głuchołaz dołożył trzecią wygraną z rzędu, pokonując opolską ekipę o 1,4 sekundy. Na trzeciej pozycji uplasowali się Przemysław Pawłów i Jakub Sawiński w Hondzie Civic VTi.

Łukasz Semik i Dawid Roman bardziej niż o zwycięstwo w klasie 2 (do 1400 cm3) walczyli o wygraną w klasyfikacji generalnej, gdyż na poszczególnych przejazdach byli wyraźnie najszybsi w swojej klasie. Oczywiście, w znaczący sposób wygrali w kategorii do 1400 cm3, a w klasyfikacji generalnej, po bardzo zaciętej walce, zajęli bardzo wysoką trzecią pozycję. Kierowca z Zatora już po raz piąty zwyciężył w Nocnym Super OES-ie w swojej klasie. Na drugiej pozycji uplasowali się Małgorzata Zawadzka-Czapko i Olgierd Terlecki w Roverze MG, którzy wykorzystali błąd na drugiej próbie Piotra Manieckiego i Łukasza Ryszkiewicza w Ładzie VFTS. Konsekwencją tej pomyłki był spadek na najniższy stopień podium w klasie 2.

Ciekawa rywalizacja była w klasie 1 (do 1150 cm3), gdzie między poszczególnymi załogami były minimalne różnice. Ostatecznie zwyciężyli Państwo Robert i Katarzyna Gabryszewscy w Autobianchi A112 Abarth, którzy wygrali zaledwie jeden przejazd, ale uniknęli większych kłopotów i dzięki temu rybnicka para odebrała puchary za pierwsze miejsce. Na drugiej pozycji uplasowali się Adrian Czerwiński i Tomasz Zabawczuk w Fiacie Cinquecento, a na najniższym stopniu podium stanęli pierwsi liderzy klasy, bracia Michał i Adam Węglowscy w Fiacie Seicento, którzy od trzeciego przejazdu zmagali się z awarią skrzyni biegów.

W klasie Gość najlepsi byli Przemysław i Jarosław Gajowczykowie w Mitsubishi Lancerze Evo IV, którzy na trzech z czterech przejazdów uzyskali najlepszy czas w klasyfikacji dla licencjonowanych kierowców. Na drugim miejscu uplasowali się Mateusz Kokoszka i Łukasz Szwed w Peugeocie 205, a trzecie miejsce zajął Teodor Stolarek w Suzuki Swifcie GTi, który na ostatnim przejeździe pomylił trasę i spadł z drugiej pozycji.

8. Nocny Super OES był doskonałą okazją nie tylko do zdobycia pierwszych punktów w klasyfikacji Kierowcy Roku Opolszczyzny, ale także do sprawdzenia modyfikacji dokonanych w zimowej przerwie. Walka o zwycięstwo była do samego końca pasjonująca, przez co rywalizacja o tytuł mistrzowski będzie trzymała w napięciu do samego końca. Automobilklub Opolski pragnie serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom, sędziom, fotoreporterom i mediom za obecność, a także Aeroklubowi Opolskiemu i Ośrodkowi Doskonalenia Techniki Jazdy „DELTA” za udostępnienie terenu autodromu oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Polskiej Nowej Wsi za pilnowanie porządku w trakcie imprezy.

Kolejna runda Kierowcy Roku Opolszczyzny odbędzie się 2 maja.

Klasyfikacja 8. Nocnego Super OES-u (pierwsza dziesiątka):

  1. Michał Ganczarski/Michał Ziober (Ford Focus RS, 1. w K5) 7:48.8
  2. Daniel Chmurski/Marcin Kędzierski (Subaru Impreza STI, 2. w K5) +1.0
  3. Łukasz Semik/Dawid Roman (Fiat Seicento Sporting, 1. w K2) +5.3
  4. Tomasz Kobylański/Adam Klimasara (Opel Kadett, 1. w K4) +5.5
  5. Maciej Paca (Peugeot 106 S16, 1. w K3) +15.8
  6. Witold Szydziak/Mateusz Wójcik (Honda CRX, 2. w K3) +17.2
  7. Jan Cebula/Marek Kaczmarczyk (Audi Coupe Quattro, 3. w K5) +22.9
  8. Przemysław Pawłów/Jakub Sawiński (Honda Civic VTi, 3. w K3) +24.4
  9. Mariusz Krassowski/Marcin Krassowski (Renault Clio Sport, 2. w K4) +29.8
  10. Łukasz Zieliński/Dawid Stasiak (Peugeot 206, 4. w K3) +31.1

Klasyfikacja klasy Gość:

  1. Przemysław Gajowczyk/Jarosław Gajowczyk (Mitsubishi Lancer Evo IV) 7:58.0
  2. Mateusz Kokoszka/Łukasz Szwed (Peugeot 205) +50.5
  3. Teodor Stolarek (Suzuki Swift GTi) +1:02.6