W ostatni weekend listopada oraz pierwszy weekend grudnia tego roku reprezentant Naszego Klubu Marcin Kozłowski i jego pilot Michał Jucewicz wystartowali w dwóch prestiżowych imprezach kończących sezon 2021, które zostały rozegrane w województwie mazowieckim. Pierwsza z nich to 2. Tor Modlin Rally Show, a druga to 59. edycja Rajdu Barbórka Warszawska.
Wygrana z odrobiną szczęścia
W dniach 26-27 listopada odbył się 2. Tor Modlin Rally Show, którego odcinki specjalne odbywały się na terenie toru wyścigowego pod Nowym Dworem Mazowieckim oraz w Twierdzy Modlin znajdującej się tuż nad rzekami Narew i Wisła. Tam Kozłowski i Jucewicz zaprezentowali niedawno nabyty Ford Escort RS2000 MkII, którym mieli powalczyć o powtórzenie sukcesu sprzed roku, czyli zwycięstwo w klasie H2 (auta historyczne z napędem na jedną oś do 2000 cm3).
Na wszystkich ośmiu odcinkach specjalnych (sześć na Torze Modlin i dwa w Twierdzy Modlin) załoga żółtego Escorta zajmowała drugą pozycję w klasie, ulegając jedynie załodze Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek w BMW E30 318is. Jednakże po sportowej części imprezy okazało się, że łódzka załoga po drugim przejeździe Twierdzy Modlin (OS 4) wjechała o dwie minuty za wcześnie na punkt kontroli czasu, co finalnie oznaczało, że Kozłowski i Jucewicz powtórzyli sukces sprzed roku i zwyciężyli w klasie H2, a wśród wszystkich Historyków zajęli znakomitą trzecią pozycję. W klasyfikacji całych zawodów zajęli 25. miejsce.
Ten wynik oznaczał oczywiście kwalifikację do kończącego imprezę wieczornego Kryterium Toru Modlin, w którym wystartowało 29 najlepszych załóg. Tam Kozłowski i Jucewicz jadący żółtym Escortem zaprezentowali się z dobrej strony, prezentując skuteczną i w niektórych miejscach efektowną jazdę, która zaowocowała drugim miejscem w klasie oraz czwartą pozycją wśród wszystkich „historyków”.
Całe zawody w klasyfikacji generalnej wygrali tegoroczni Mistrzowie Polski i czołowa załoga zmagań o tytuł Mistrzów Europy, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w Skodzie Fabii Rally2 evo, którzy byli najszybsi również na wieczornym Kryterium Toru Modlin.
Klasyfikacja 2. Tor Modlin Rally Show (klasa H2):
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Escort RS2000 MkII) 35:34.17
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is) +42.47
- Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek (Mercedes-Benz C123 280 CE) +6:31.13
- Jakub Grochola/Marcin Opałka (Opel Manta 400) +9:54.18
Klasyfikacja generalna 2. Tor Modlin Rally Show w grupie aut historycznych:
- Grzegorz Olchawski/Łukasz Wroński (Audi Quattro Sport E2/H1) 33:35.39
- Bartłomiej Madziara/Mateusz Pawłowski (Subaru Impreza 555/H1) +1:37.88
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Escort RS2000 MkII/H2) +1:58.78
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is/H2) +2:41.25
- Wojciech Habuda/Marcin Śladowski (Fiat Cinquecento Sporting/H3) +4:27.08
- Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek (Mercedes-Benz C123 280 CE/H2) +8:29.91
- Jakub Grochola/Marcin Opałka (Opel Manta 400/H2) +11:52.96
- Adrian Chwietczuk/Daniel Siatkowski (Polski Fiat 126p/H3) +36:48.91
Klasyfikacja Kryterium Toru Modlin w grupie aut historycznych:
- Bartłomiej Madziara/Mateusz Pawłowski (Subaru Impreza 555) 3:07.94
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is) +6.36
- Grzegorz Olchawski/Łukasz Wroński (Audi Quattro Sport E2) +11.14
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Escort RS2000 MkII) +11.54
- Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek (Mercedes-Benz C123 280 CE) +23.24
- Wojciech Habuda/Marcin Śladowski (Fiat Cinquecento Sporting) +34.16
- Jakub Grochola/Marcin Opałka (Opel Manta 400) +1:03.27
Barbórka na odwrót, ale z sukcesami
Tydzień później załoga z reprezentantem Automobilklubu Opolskiego za kierownicą wystartowała w 59. edycji Rajdu Warszawska Barbórka, lecz tym razem ich rajdową bronią był dobrze im znany Ford Sierra RS Cosworth z napędem na tylne koła, którym mieli rywalizować o wygraną w klasie H2 (auta historyczne z napędem na jedną oś do 2000 cm3) oraz jak najlepszą pozycję w „historycznej” generalce. Konkurencja była bardzo silna, bowiem na starcie stanęło aż 25 załóg rywalizujących w klasyfikacji aut historycznych.
Rywalizacja rozpoczęła się w piątek, od miejskiego odcinka specjalnego w Pruszkowie, którego fragment odbywał się na dachu centrum handlowego. W zmiennych warunkach Kozłowski i Jucewicz spisali się dobrze, uzyskując drugi czas w klasie H2 i zajmując czwarte miejsce wśród wszystkich „historyków”. Na dwóch pierwszych sobotnich oesach rozegranych na Torze Słomczyn załoga z zawodnikiem Automobilklubu Opolskiego za kierownicą plasowała się w czołowej piątce klasy i w drugiej części pierwszej dziesiątki, co dało utrzymanie pozycji w klasie i awans na podium wśród aut historycznych. Na dwóch oesach na Torze Służewiec oraz na kończącej rajd próbie na Autodromie Bemowo, Kozłowski i Jucewicz zajmowali trzecie miejsce w klasie i siódme w historycznej generalce, co dało w ostatecznym rozrachunku drugą pozycję w klasie H2 oraz bardzo dobre czwarte miejsce wśród wszystkich „historyków”, a także 43. pozycję wśród wszystkich startujących w rajdzie załóg. W klasie „historyków” do 2000 cm3 rewanż za Modlin wzięli Wojciech Goździewicz i Joanna Madej-Smolarek, którzy byli szybsi od załogi w Sierze o nieco ponad 11 sekund.
Znakomita postawa w całym rajdzie dała Kozłowskiemu i Jucewiczowi przepustkę na słynną Panią Karową, gdzie mieli okazję zaprezentować kunszt jazdy samochodem z tylnym napędem. Prezentacja umiejętności wyszła wręcz wspaniale, gdyż uzyskany czas niemal do samego końca utrzymywał się na szczycie tabeli z czasami. Ostatecznie, kończący historyczną część Kryterium Karowa Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński w czteronapędowym Audi Quattro Sport E2 przegonili naszą załogę i tym samym Marcin Kozłowski i Michał Jucewicz zajęli drugie miejsce na Kryterium Karowa wśród wszystkich aut historycznych, ale w klasie H2 uzyskali najlepszy czas.
Cały rajd oraz Kryterium Asów na ul. Karowej w Warszawie po raz kolejny wygrali Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w Skodzie Fabii Rally2 evo, którzy w Mistrzostwach Świata zaprezentowali się ze znakomitej strony, walcząc do samego końca o tytuły Mistrzów Świata (ostatecznie Szczepaniak zdobył tytuł Mistrza Świata w klasie WRC3 wśród pilotów).
Klasyfikacja 59. Rajdu Barbórka (klasa H2 – czołowa piątka):
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is) 21:48.78
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Sierra RS Cosworth) +11.09
- Waldemar Janecki/Piotr Krzystanek (BMW 30 318is) +25.14
- Jarosław Frydrych/Michał Kuna (BMW E30 318is) +27.77
- Filip Stopa/Rafał Ślęczka (BMW E30 318is) +1:24.11
Klasyfikacja generalna 59. Rajdu Barbórka w grupie aut historycznych (czołowa dziesiątka):
- Adam Kacprzyk/Maciej Tworski (Lancia Delta HF Integrale/H1) 21:32.27
- Grzegorz Olchawski/Łukasz Wroński (Audi Quattro Sport E2/H1) +0.89
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is/H2) +16.51
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Sierra RS Cosworth/H2) +27.60
- Waldemar Janecki/Piotr Krzystanek (BMW 30 318is/H2) +41.65
- Jarosław Frydrych/Michał Kuna (BMW E30 318is/H2) +44.28
- Filip Stopa/Rafał Ślęczka (BMW E30 318is/H2) +1:40.62
- Marcin Wydra/Piotr Sikorski (Łada 2105 VFTS/H3) +1:41.98
- Andrzej Kalitowicz/Maciej Wisławski (Subaru Legacy RS/H1) +1:46.99
- ELEFANT/Bartłomiej Męka (BMW E30 318is/H2) +1:51.13
Klasyfikacja Kryterium Karowa w grupie aut historycznych (czołowa dziesiątka):
- Grzegorz Olchawski/Łukasz Wroński (Audi Quattro Sport E2) 2:18.41
- Marcin Kozłowski/Michał Jucewicz (Ford Sierra RS Cosworth) +5.36
- Krzysztof Głowala/Piotr Mitręga (Mazda 323 GTX) +5.67
- Adam Kacprzyk/Maciej Tworski (Lancia Delta HF Integrale) +6.48
- Marek Suder/Marcin Kowalik (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) +8.20
- Wojciech Goździewicz/Joanna Madej-Smolarek (BMW E30 318is) +10.61
- Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Mercur XR4i) +15.53
- Filip Stopa/Rafał Ślęczka (BMW E30 318is) +19.95
- Andrzej Kalitowicz/Maciej Wisławski (Subaru Legacy RS) +21.26
- Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (Talbot Sunbeam TI 1.6) +23.64
fot. FB Marcin Kozłowski Kozłowski Racing Team
video: MaxxSport