W dniach 29-30 sierpnia 2025 r. odbył się 2. Polski Rajd Legend, który przyciągnął bardzo dużą liczbę załóg, a także olbrzymią liczbę kibiców. Na starcie w Polanicy-Zdroju pojawiło się ponad 80 załóg, a wśród nich byli dwaj reprezentanci Automobilklubu Opolskiego – Marcin Kozłowski jako kierowca Forda Sierry RS Cosworth pilotowany przez Jakuba Zalegę oraz Wojciech Kolaczek pilotujący Janusza Stebela kierującego Hondę Civic EG6 VTi. Z kolei jako samochód funkcyjny po oesach podróżował Marcin Moczarski wraz z Mateuszem Cyganem w Mercedesie 190E 2.3 16V Cosworth.

Rywalizację rozpoczął w piątek (29 sierpnia) niewliczany do klasyfikacji rajdu miejski odcinek w Kłodzku o długości 3,5 km, gdzie wiele załóg skupiła się na pokazaniu umiejętności jazdy bokiem pod licznie zgromadzoną publiczność. Na tym oesie, który był rozgrzewką przed właściwą rywalizacją, załoga Kozłowski/Zalega była najszybsza w klasie B4 (auta z napędem na jedną oś, wyprodukowane w latach 1982-1992 o pojemności silnika powyżej 2000 cm3, kategoria Golden Age) i zajęła ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei Stebel i Kolaczek zajęli drugie miejsce w klasie H2 (auta z napędem na jedną oś, modyfikowane według regulaminów krajowych o pojemności silnika do 2000 cm3, kategoria Hobby Historic).

Sobota (30 sierpnia) to dwukrotnie przejeżdżane odcinki Polanica Zdrój (5,1 km), Spalona (5,1 km), Młoty (5,4 km) i Chocieszów (5,2 km). Tłumy kibiców przy pięknej, słonecznej pogodzie obserwowały przejazdy załóg w samochodach z różnych epok, co sprawia, że to najprawdopodobniej najbardziej oblegana impreza rajdowa w Polsce w ostatnich latach. Pierwsza pętla to koncertowa jazda Marcina Kozłowskiego i Jakuba Zalegi, którzy wygrali w swojej klasie wszystkie odcinki specjalne i po pierwszej części rywalizacji prowadzili w klasie B4 i w kategorii Golden Age (samochody z napędem na jedną oś z lat 1961-2000, zgodne z przepisami FIA/PZM), a w klasyfikacji całego rajdu zajmowali 18. miejsce. Niestety, namysłowsko-warszawskiej załodze nie było dane zobaczyć mety, bo w ich Sierze RS Cosworth awarii uległa jednostka napędowa, co oznaczało koniec jazdy.

Spokojnie, ale mocno sobotę rozpoczęli Janusz Stebel i Wojciech Kolaczek, którzy na wszystkich rozegranych odcinkach pierwszej pętli zajmowali w swojej klasie drugą lokatę i na takiej też pozycji zajmowali po czterech odcinkach specjalnych, lecz strata załogi z powiatu cieszyńskiego do liderujących Przemysława Kurka i Mateusza Kulika w Volkswagenie Golfie II GTi wynosiła zaledwie 10,8 sekundy. Reprezentanci Automobilklubu Ziemi Cieszyńskiej i Automobilklubu Opolskiego jadący Hondą Civic piątej generacji bez większych kłopotów przemierzyli drugą pętlę, wygrali w swojej klasie trzy ostatnie odcinki specjalne i wykorzystując awarię półosi w Golfie Kędzierzynian reprezentujących Automaster Klub, zwyciężyli w klasie H2 i zajęli 26. miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu, który wygrali Damian Sawicki i Michał Pryczek w Subaru Impreza GT, przed pochodzącemu z Nysy Arturem Sękowskim wraz z Pawłem Pochroniem (BMW E36 M3) oraz czterokrotnym Rajdowym Mistrzem Polski w klasyfikacji generalnej, Leszkiem Kuzajem i Łukaszem Włochem w Subaru Impreza STI N12.

2. Polski Rajd Legend przeszedł do historii jako impreza, która przyciągnęła niezliczoną ilość kibiców oraz mediów i sprawiła, że o polskich rajdach znowu było dużo mówione w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Miejmy nadzieję, że kolejne edycje będą równie udane i sprawią, że rajdy samochodowe w Polsce przeżyją swój renesans, który doprowadzi do tego, że inne imprezy tego typu w Polsce będą równie popularne co ta, która odbyła się pod koniec sierpnia w okolicach Polanicy-Zdroju.

Klasyfikacja 2. Polskiego Rajdu Legend – wyniki klasy H2:

  1. Janusz Stebel/Wojciech Kolaczek (Honda Civic EG6 VTi) 26:35.2
  2. Paweł Koprowski/Bartosz Koprowski (Opel Kadett GSi) +1:16.1
  3. Andrzej Janeczko/Agnieszka Dyndewicz (Peugeot 206) +1:22.6
  4. Mariusz Sobczak/Przemysław Skrądź (Opel Kadett GSi) +3:29.6
  5. Paweł Osicki/Marek Kozdroń (Peugeot 206) +3:32.5

fot. Dušan Bogdanov