Czwart膮 rund膮 MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski by艂 6. Rajd 艢l膮ska, kt贸ry zosta艂 rozegrany w dniach 9-11 wrze艣nia na terenie wojew贸dztwa 艣l膮skiego. W艣r贸d startuj膮cych byli reprezentant Automobilklubu Opolskiego Marcin Moczarski i jego pilot Krzysztof Pawlak jad膮cy Mercedesem 190E 2.3 16V Cosworth, kt贸rzy po dyskwalifikacji z wynik贸w 31. Rajdu Rzeszowskiego zostali przeniesieni do klasy Historic Open 2WD, kt贸rej na 艢l膮sku byli jedynymi przedstawicielami.
Na 12 za艂贸g, kt贸re stan臋艂y na starcie, czeka艂o dwana艣cie odcink贸w specjalnych rozegranych w sobot臋 i niedziel臋 (10 i 11 wrze艣nia) o 艂膮cznej d艂ugo艣ci 104,76 km, lecz w pi膮tek (9 wrze艣nia) zawodnicy przyst膮pili do niezaliczanego do wynik贸w ca艂ego rajdu miejskiego prologu w Katowicach o d艂ugo艣ci 1,75 km, na kt贸rym Moczarski i Pawlak uzyskali pi膮ty wynik w klasyfikacji generalnej aut historycznych.
Na pierwszym sobotnim oesie w Bestwince o d艂ugo艣ci 9,04 km (PSB Mr贸wka Cyro艅) za艂oga jad膮ca Mercedesem uzyska艂a 贸smy wynik w historycznej generalce, a wynik ten powt贸rzy艂a na nast臋pnym odcinku w Kiczycach (9 km). Po trzecim odcinku specjalnym kierowca z Grodkowa awansowa艂 na si贸dm膮 pozycj臋 i na takiej lokacie plasowa艂 si臋 na trzech kolejnych oesach (pierwszy przejazd OS Jastrz臋bie-Zdr贸j o d艂ugo艣ci 15 km oraz drugie przejazdy odcink贸w w Bestwince i Kiczycach). Po powt贸rce odcinka w Jastrz臋biu-Zdroju trapieni drobnymi problemami technicznymi Moczarski i Pawlak awansowali na sz贸ste miejsce, kt贸re utrzymali do ko艅ca dnia po pi膮tym wyniku na Kryterium 100-lecia Powsta艅 艢l膮skich (1,5 km) na terenie Stadionu 艢l膮skiego w Chorzowie.
W niedziel臋 rozegrano pi臋膰 odcink贸w specjalnych i cho膰 ich 艂膮czna d艂ugo艣膰 wynios艂a zaledwie 37,18 km, to utrudnieniem by艂 padaj膮cy tego dnia deszcz, kt贸ry wymusi艂 na za艂ogi czujniejsz膮 jazd臋 i dobranie odpowiednich opon. Marcin Moczarski i Krzysztof Pawlak mieli przede wszystkim dowie藕膰 wynik do mety, by otworzy膰 punktowe konto w klasie Historic Open 2WD. Zacz臋li dzie艅 od sz贸stego miejsca na kr贸tkim odcinku Bruk Premium o d艂ugo艣ci 2,37 km, a na oesie Pilica (8,63 km) uzyskali pi膮ty czas. Na najd艂u偶szym odcinku specjalnym ca艂ego rajdu, czyli 艁any Wielkie o d艂ugo艣ci 15,18 km, za艂oga jad膮ca Mercedesem zaj臋艂a si贸dme miejsce. Powt贸rki dw贸ch pierwszych oes贸w dnia zacz臋li od czwartego miejsca w Pilicy, a na drugim przeje藕dzie odcinka Bruk Premium zaj臋li si贸dm膮 lokat臋, co da艂o ostatecznie zwyci臋stwo w klasie Historic Open 2WD i sz贸st膮 pozycj臋 w klasyfikacji generalnej samochod贸w historycznych.
Ten wynik pozwoli艂 Moczarskiemu i Pawlakowi awansowa膰 na drugie miejsce w klasyfikacji tej klasy po czterech dotychczas rozegranych rundach Motul HRSMP, a kolejn膮 rund膮 Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski b臋dzie 67. Rajd Wis艂y, kt贸ry zostanie rozegrany w dniach 30 wrze艣nia – 1 pa藕dziernika. Miejmy nadziej臋, 偶e tym razem wszystko przebiegnie bez najmniejszych k艂opot贸w.
Klasyfikacja 6. Rajdu 艢l膮ska (stawka Motul HRSMP):
- Marek Suder/Marcin Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4脳4, 1. w FIA 4/J2) 1:12:06.3
- Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedba艂a (Ford Sierra Cosworth 4脳4, 2. w FIA 4/J2) +5:51.2
- Grzegorz Olchawski/艁ukasz Zapart (Audi Quattro Sport E2, 1. w Open 4WD) +7:01.5
- Piotr Kiepura/艁ukasz Galle (Opel Kadett GT/E, 1. w FIA 3) +8:31.2
- Mariusz Polak/Mariusz Zi贸艂kowski (Audi Coupe Quattro, 2. w Open 4WD) +11:00.9
- Marcin Moczarski/Krzysztof Pawlak (Mercedes-Benz 190E 2.3 16V Cosworth, 1. w Open 2WD) +14:45.5
- Micha艂 艁usiak/Sylwia Zaborowska (Ford Sierra Merkur XR4i, 1. w FIA 4/J1) +30:52.5
- Artur Skrabalak/Piotr Mitr臋ga (Volvo Amazon, 1. w FIA 1) +31:41.9
- Wojciech Stawowczyk/Konrad Stawowczyk (Trabant 601, 2. w FIA 4/J1) +1:17.25.6
Klasyfikacja Motul HRSMP w klasie Historic Open 2WD po czterech rundach:
- Wojciech Go藕dziewicz/Joanna Madej-Smolarek 136 pkt
- Marcin Moczarski/Krzysztof Pawlak 47 pkt
- Micha艂 Szerla/Grzegorz 艢l臋czka 43 pkt
- Krzysztof Mikulski/Jerzy Skrzypek 34 pkt
fot. na stronie g艂贸wnej: FB Marcin Moczarski
video: MaxxSport