Nasi Reprezentanci mają za sobą dwie pierwsze rundy Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego w sezonie 2022, które odbywały się w okolicach Głubczyc i Nysy. Podczas obydwu imprez barw Automobilklubu Opolskiego bronili Witold Szydziak i Mateusz Wójcik oraz Piotr Wołowiec, który startował z dwoma różnymi pilotami: Karolem Piaseckim i Bartoszem Namaczyńskim. Obie ekipy startują w klasie OSPR3 (do 1600 cm3).
Pierwszą rundą OSPR był 4. Rajd Ziemi Głubczyckiej rozgrywany w dniach 19-20 marca b.r., będący też pierwszą rundą Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska. W sobotę załogi miały do pokonania dwa przejazdy próby „Słodownia” rozgrywanej na terenie Browaru Głubczyce o długości 1,2 km, które nie były zaliczane do klasyfikacji zawodów, a dzień później na ekipy czekały trzykrotnie przejeżdżane próby sprawnościowe „Galmet” i „Browar” o łącznej długości 25,2 km.
Z dwóch naszych załóg, w śląskim cyklu punktowali jedynie Wołowiec i Piasecki, którzy w RSPŚ startowali w klasie 3 (do 1400 cm3). Świetnie zaczęli Szydziak i Wójcik, którzy na PS 1 „Galmet” byli zdecydowanie najszybsi, lecz na pierwszym przejeździe próby „Browar” ich Honda Civic uległa awarii i Opolanie musieli się wycofać z rywalizacji. Mimo mniejszej pojemności silnika od pojazdów konkurentów, Wołowiec i Piasecki dzielnie walczyli z czołówką OSPR3, będąc na półmetku rywalizacji na czwartej pozycji w tej klasie, lecz różnice czasowe były w czołówce minimalne. Ostatecznie załoga jadąca Hondą Civic piątej generacji zajęła siódme miejsce w klasie OSPR3, tracąc do podium zaledwie 7,6 sekundy. Jednakże w klasie do 1400 cm3 szło znacznie lepiej. Mimo trzeciego miejsca na PS 1, na kolejnych trzech próbach byli najszybsi, a dwa drugie miejsca na ostatniej pętli dały Piotrowi Wołowcowi i Karolowi Piaseckiemu zwycięstwo w pierwszej rundzie Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska w klasie 3 i przodownictwo po pierwszej rundzie cyklu (które Wołowiec utrzymał po dwóch rundach RSPŚ mimo nieukończonego Rajdu Festiwalowego).
Klasyfikacja 4. Rajdu Ziemi Głubczyckiej w klasie OSPR3:
- Rafał Borski/Anna Chowaniec (Honda Civic VTi) 15:12.5
- Damian Wieczorek/Roman Libera (Honda Civic VTi) +11.4
- Maciej Paca/Agata Paca (Peugeot 106 S16) +14.1
- Kacper Gac/Krystian Rodzeń (Peugeot 106) +16.1
- Marcin Czerwiec/Łukasz Czerwiec (Citroen C2 VTS) +18.3
- Łukasz Majewski/Dawid Borowski (Honda Civic) +21.2
- Piotr Wołowiec/Karol Piasecki (Honda Civic) +21.8
- Dawid Janeczko/Wojciech Plewako (Fiat Seicento Sporting) +25.8
- Tomasz Kobylański/Adam Klimasara (Citroen C2 VTS) +1:12.1
Klasyfikacja 4. Rajdu Ziemi Głubczyckiej w klasie 3 (RSPŚ):
- Piotr Wołowiec/Karol Piasecki (Honda Civic) 15:34.3
- Dawid Janeczko/Wojciech Plewako (Fiat Seicento Sporting) +4.0
- Michał Kołodziej/Wojciech Kołodziej (Kia Picanto) +9.9
Kolejną rundą Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego był rozgrywany w dniach 7-8 maja 2. Rajd Nyski, który był też drugą tegoroczną eliminacją cyklu Tarmac Masters. Pierwszego dnia na załogi startujące w Super KJS-ie czekała niezaliczana do wyników końcowych próba na terenie Fabryki Samochodów Dostawczych w Nysie, a w niedzielę rozegrano sześć prób sprawnościowych o łącznej długości 24,6 km.
Od samego początku znakomicie spisywali się Witold Szydziak i Mateusz Wójcik, którzy pewnie prowadzili w klasie OSPR3 po pierwszej pętli, uzyskując najlepsze czasy na dwóch pierwszych próbach, a w klasyfikacji TM3 uzyskali odpowiednio szósty i drugi wynik, co dało czwartą pozycję w cyklu Tarmac Masters. Piotr Wołowiec, który tym razem był pilotowany przez Bartosza Namaczyńskiego, w klasyfikacji klasy TM3 zajmował dwunastą pozycję.
Błąd na drugim przejeździe próby „Tryton” zepchnął załogę Szydziak/Wójcik na szóstą pozycję w klasie TM3, lecz mimo tego utrzymali pozycję lidera w klasie OSPR3. PS 4 „Waga” to czwarty czas w klasyfikacji Tarmac Masters i trzecia wygrana próba w rankingu Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, co sumarycznie dało im na dwie próby przed końcem prowadzenie w opolskiej klasyfikacji klasy 3 z przewagą 15,5 sekundy nad dwukrotnymi Mistrzami OSPR w klasie 3, Damianem Wieczorkiem i Romanem Liberą w Hondzie Civic VTi szóstej generacji, oraz szóstą pozycję w TM3, lecz z szansami na awans na lepszą pozycję. Na dwóch kolejnych próbach Wołowiec i Namaczyński plasowali się w połowie drugiej dziesiątki klasy TM3, co dawało na jedną pętlę przed końcem czternastą lokatę.
Ostatnia część 2. Rajdu Nyskiego dużo zmieniła w klasyfikacji klas, w których startowali nasi reprezentanci. Po wycofaniu się dotychczasowych wiceliderów, Michała Stawiaka i Piotra Jarmolika oraz 40-sekundowej karze dla zajmującej do tej pory trzecią pozycję załogi Leszek Bernacki/Damian Rymsza, Witold Szydziak i Mateusz Wójcik awansowali na czwarte miejsce w klasie TM3, a trzeci czas na PS 5 „Jezioro” pozwolił zmniejszyć stratę do zajmujących trzecią lokatę Pawła Sitka i Michał Cianciary w Ładzie 2105, która wynosiła zaledwie półtorej sekundy, a drudzy w klasyfikacji Jakub i Aleksander Baran w Citroenie Saxo VTS mieli zaledwie 3,8 sekundy przewagi nad Opolanami. Oczywiście w OSPR3 Szydziak i Wójcik niezmiennie utrzymali prowadzenie. Piotr Wołowiec i Bartosz Namaczyński uzyskali na tej próbie czternasty wynik w TM3, lecz do mety ostatniej próby nie dojechali i tym samym nie zostali sklasyfikowani w rajdzie. Witold Szydziak i Mateusz Wójcik świetnie przejechali ostatnią próbę „Kopa” i tym samym do niezwykle potrzebnego zwycięstwa w klasie OSPR3, dołożyli znakomitą trzecią lokatę w drugiej rundzie Tarmac Masters w klasie TM3, wyprzedzając i Jakuba i Aleksandra Baran o zaledwie… 0,1 sekundy! Lepsi byli jedynie Patryk Olbryś i Kamil Kuklewski w Peugeocie 106 oraz Paweł Sitek i Michał Cianciara w Ładzie 2105. Warto zaznaczyć, że w klasyfikacji ogólnej drugiej rundy Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, Szydziak i Wójcik zajęli świetne czwarte miejsce.
Klasyfikacja 2. Rajdu Nyskiego w generalnej klasyfikacji klasy 3 (czołowa dziesiątka):
- Patryk Olbryś/Kamil Kuklewski (Peugeot 106, 1. w TM3) 15:40.0
- Paweł Sitek/Michał Cianciara (Łada 2105, 2. w TM3) +17.7
- Witold Szydziak/Mateusz Wójcik (Honda Civic, 3. w TM3, 1. w OSPR3) +21.0
- Jakub Baran/Aleksander Baran (Citroen Saxo VTS, 4. w TM3) +21.1
- Szymon Gańczarczyk/Sławomir Parzyk (Honda Civic VTi, 5. w TM3) +42.7
- Leszek Bernacki/Damian Rymsza (Honda Civic VTi, 6. w TM3) +50.3
- Damian Wieczorek/Roman Libera (Honda Civic VTi, 7. w TM3, 2. w OSPR3) +51.2
- Tomasz Kobylański/Adam Klimasara (Citroen C2 VTS, 8. w TM3) +1:14.6
- Marcin Czerwiec/Łukasz Czerwiec (Citroen C2 VTS, 9. w TM3, 3. w OSPR3) +1:36.8
- Rafał Borski/Anna Chowaniec (Honda Civic VTi, 10. w TM3, 4. w OSPR3) +1:39.9
Po dwóch rundach Opolskiego Samochodowego Pucharu Rajdowego, Witold Szydziak i Mateusz Wójcik zajmują piąte miejsce w klasie OSPR3, a w klasyfikacji generalnej cyklu plasują się na ósmej pozycji, natomiast Piotr Wołowiec w klasie do 1600 cm3 zajmuje ósmą lokatę.
fot. na stronie głównej: FB Mateusz Wójcik