W ostatnią niedzielę czerwca b.r. odbyła się trzecia runda Tarmac Masters w sezonie 2022, czyli 4. Ecumaster Rally z bazą w Gryfowie Śląskim. Wśród 90 załóg, które stanęły na starcie imprezy, było trzech reprezentantów Automobilklubu Opolskiego: Wojciech Kolaczek pilotujący Macieja Hawro (Honda Civic VTI, klasa PRO3), Witold Szydziak tym razem pilotowany przez Marcina Lentnera (Honda Civic VTi, klasa TM3) oraz Piotr Wołowiec, któremu notatki czytała Beata Kuś (Honda Civic, klasa TM4). Na załogi czekały trzykrotnie przejeżdżane odcinki specjalne Grudza (RO – 7,85 km, SKJS – 4,1 km) oraz Młyńsko (RO – 8,15 km, SKJS – 4,2 km).

Dla aktualnych Mistrzów Śląska pierwszy odcinek specjalny był nerwowy, gdyż w ich Hondzie doszło do awarii, która uniemożliwiła szybką jazdę, stąd dopiero trzecie miejsce w klasie PRO3 (do 1600 cm3), lecz od następnego oesu, gdy samochód był w pełni sprawny, Hawro i Kolaczek regularnie notowali najlepsze czasy w swojej kategorii. Po pierwszej pętli wyprzedzili Huberta Laśkiewicza i Jarosława Janasza w Hondzie Civic SiR, a po drugiej części objęli prowadzenie, przeskakując Przemysława Krysztowiaka i Jakuba Machnikowskiego w Skodzie Fabii. Fotela lidera Maciej Hawro i Wojciech Kolaczek nie oddali do końca zawodów, a po wygranym Power Stage’u zgarnęli komplet punktów, co oznacza, że na półmetku rywalizacji w Tarmac Masters wrócili na prowadzenie w punktacji klasy PRO3 i tym samym aktualni Mistrzowie Śląska liderują w swoich klasach w trzech różnych cyklach, gdyż także są na czele klasy A2 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska oraz Rajdowych Mistrzostwach Południa.

Klasyfikacja 4. Ecumaster Rally w klasie PRO3:

  1. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek (Honda Civic EG VTi) 31:08.8
  2. Przemysław Krysztofiak/Jakub Machnikowski (Skoda Fabia) +28.4
  3. Hubert Laśkiewicz/Jarosław Janasz (Honda Civic EK SiR) +1:22.3
  4. Grzegorz Hryciuk/Sebastian Trzaska (Ford Fiesta) +1:51.6
  5. Jakub Bieniek/Jakub Czernal (Honda Civic EK VTi) +3:41.8

Klasyfikacja Tarmac Masters w klasie PRO3 po trzech rundach (czołowa piątka):

  1. Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek 70 pkt
  2. Hubert Laśkiewicz/Jarosław Janasz 68 pkt
  3. Przemysław Krysztowiak/Jakub Machnikowski 56 pkt
  4. Piotr Piesko/Mateusz Kacprzak 54 pkt
  5. Grzegorz Hryciuk/Sebastian Trzaska 43 pkt

Przez cały czas bardzo dobrze spisywali się Witold Szydziak i Marcin Lentner jadący Hondą Civic VTi szóstej generacji, która doprowadziła reprezentanta Naszego Klubu do zwycięstwa w 53. Rajdzie Festiwalowym w klasyfikacji SKJS. Na wszystkich próbach sprawnościowych plasowali się w czołowej trójce w klasie TM3 (do 1600 cm3), jednocześnie tocząc niezwykle zacięty bój o drugą lokatę z załogą Piotr Pastuła/Mateusz Czekaj w starszej wersji Civica VTi. Po drugiej pętli różnica między tymi załogami wynosiła zaledwie 0,1 sekundy i choć przed finałową próbą strata załogi Szydziak/Lentner do drugiego miejsca wynosiła sekundę, to na finałowym przejeździe PS Młyńsko zaatakowali, wygrali ostatnią próbę i tym samym wskoczyli na drugą pozycję, co daje Szydziakowi awans na trzecie miejsce w klasie do 1600 cm3 na półmetku rywalizacji w Tarmac Masters. Lepsi byli jedyni Patryk Olbryś i Kamil Kuklewski w Peugeocie 106, którzy zdecydowanie prowadzą w punktacji klasy TM3 z kompletem zwycięstw.

Klasyfikacja 4. Ecumaster Rally w klasie TM3:

  1. Patryk Olbryś/Kamil Kuklewski (Peugeot 106) 16:38.1
  2. Witold Szydziak/Marcin Lentner (Honda Civic EK VTi) +12.1
  3. Piotr Pastuła/Mateusz Czekaj (Honda Civic EG VTi) +12.5
  4. Paweł Sitek/Michał Cianciara (Łada 2105) +42.3
  5. Maciej Bluźnik/Nikola Łuszczewska (Citroen Saxo VTS) +55.6
  6. Andrzej Janiuk/Damian Kolano (Honda Civic EG VTi) +4:38.9

Klasyfikacja Tarmac Masters w klasie TM3 po trzech rundach (czołowa szóstka):

  1. Patryk Olbryś/Kamil Kuklewski 90 pkt
  2. Paweł Sitek/Michał Cianciara 63 pkt
  3. Witold Szydziak 45 pkt
  4. Leszek Bernacki/Damian Rymsza 38 pkt
  5. Piotr Pastuła/Mateusz Czekaj 37 pkt
  6. Andrzej Janiuk/Damian Kolano 33 pkt

Piotr Wołowiec i Beata Kuś jadący Hondą Civic piątej generacji podróżowali regularnym tempem, które niemal za każdym razem dawało siódmą pozycję w klasie TM4 (do 1400 cm3), lecz wyjątkiem był drugi przejazd PS Grudza, na której zajęli szóstą lokatę i na takie też miejsce awansowali na półmetku rywalizacji po kłopotach załogi Samulewicz/Miecznikowski. Załoga Wołowiec/Kuś utrzymała tą pozycję do końca i dopisali pierwsze punkty do klasyfikacji Tarmac Masters w klasie TM4, w której zajmują dwunastą pozycję.

Klasyfikacja 4. Ecumaster Rally w klasie TM4:

  1. Tomasz Zabawczuk/Janusz Wilk (Fiat Seicento Sporting) 17:22.6
  2. Jakub Niemiec/Mateusz Bodniak (Fiat Seicento Sporting) +35.1
  3. Marek Zięć/Dawid Kuczyński (Fiat Seicento Sporting) +57.3
  4. Nikodem Sokół/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento Sporting) +1:05.8
  5. Ireneusz Jaroszewicz/Radosław Jurak (Fiat Seicento Sporting) +1:06.0
  6. Piotr Wołowiec/Beata Kuś (Honda Civic EG) +2:01.4
  7. Witold Samulewicz/Krzysztof Miecznikowski (Honda Civic EG) +2:25.1
  8. Andrzej Michałek/Magdalena Michałek (Fiat Seicento Sporting) +4:55.0

Kolejnym startem Naszych Reprezentantów będzie Valvoline 2. Rajd Małopolski, druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska oraz trzecia odsłona Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska w sezonie 2022. Tam pozycji lidera będą bronić Hawro i Kolaczek (RSMŚl – generalka i klasa A2) oraz Wołowiec (RSPŚ – klasa 3), natomiast Witold Szydziak i Mateusz Wójcik uskrzydleni zwycięstwem w Rajdzie Festiwalowym powalczą o poprawę czwartej lokaty zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w klasie 2. Już teraz trzymamy mocno kciuki za nasze załogi!

fot na stronie głównej: FB Witek Szydziak

video: RościszówRallyVideo