Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska

Szukaj

Pogoda

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
Poniedziałek, 31 Październik 2016 11:30

 

Dwie załogi z reprezentantami Automobilklubu Opolskiego pojawiły się na starcie

przedostatniej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Na 56 załóg,

które stanęły na starcie rajdu, czekały trzykrotnie przejeżdżane odcinki specjalne

zlokalizowane w Osowcu i Starych Budkowicach o łącznej długości 42 km.

Warto podkreślić, iż każda z tych prób miała po 7 km długości, czyli maksymalną

długość według regulaminu Rajdów Okręgowych na sezon 2016.

 

Po niemal rocznej przerwie do rywalizacji w śląskim czempionacie wrócił Gracjan Grela,

który w domowej rundzie wystartował z Martą Momot, z którą w przeszłości osiągał sukcesy

zarówno w KRO, jak i w RSMŚl. Mimo dłuższej pauzy w startach, reprezentanci Automobilklubu

Opolskiego nie zapomnieli jak jeździć szybko po odcinkach specjalnych i od razu osiągali

rezultaty w ścisłej czołówce. Po pierwszej pętli Grela i Momot, jadący Hondą Civic pożyczoną

od Grzegorza Bajdy, zajmowali trzecie miejsce w generalce, jednak konkurenci w dalszej fazie

imprezy szybciej się rozkręcili i nasi reprezentanci musieli walczyć o podium w swojej klasie.

Ostatecznie Gracjan Grela i Marta Momot dzięki szybkiej jeździe oraz po części pechowi

konkurentów zajęli znakomite drugie miejsce w klasie RO 2 (do 1600 cm3) oraz szóste miejsce

w klasyfikacji generalnej RSMŚl.

 

Tytuł mistrzowski w klasie RO R mógł przypieczętować Arkadiusz Lechoszest pilotowany

przez Pawła Drahana, jednak najwięksi konkurenci, czyli Tomasz Wróblewski i Radosław

Banach (obie załogi w Peugeotach 208 R2) z całą pewnością chcieli odłożyć koronację

do finałowej rundy. Od pierwszego oesu między tymi załogami toczyła się zacięta walka

o prowadzenie, jednak ostatecznie to Wróblewski i Banach okazali się lepsi od załogi

z reprezentantem Automobilklubu Opolskiego za kierownicą o niecałe 22 sekundy,

choć wpływ na to miały kary za potrącone wygrodzenia, jednak i bez nich Lechoszest

i Drahan byli odrobinę wolniejsi.

 

Jako załogi funkcyjne w imprezie wystąpiły dwie ekipy zrzeszone w Automobilklubie Opolskim:

Marek Świętek i Patryk Jakusz (Peugeot 106), którzy jechali jako zerówka (000) oraz Paweł Wójcik

i Grzegorz Hamuda (Citroen C4 VTS), którzy pełnili funkcję załogi zamykającej trasę („szachownica”).

 

Finałowa runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska to legendarna Cieszyńska Barbórka,

której 42. edycja odbędzie się w dniach 18-19 listopada. Z całą pewnością nasi reprezentanci dadzą

z siebie wszystko i niech to będzie wystarczającą zachętą do kibicowania załogom Automobilklubu

Opolskiego przy odcinkach specjalnych zlokalizowanych w okolicach Ustronia i Babic

 

1. Tomasz Sztwiertnia/Krzysztof Pietruszka (Citroen Saxo VTS) 27:23.0

2. Kamil Bolek/Marcin Gaś (Renault Clio Sport) +7.0

3. Konrad Strzeżysz/Olga Goźlińska (Honda Civic Type-R) +8.8

4. Tomasz Zbroja/Piotr Walczak (Renault Clio Sport) +15.9

5. Mariusz Preś/Łukasz Szterleja (BMW E30 318is) +18.1

6. Gracjan Grela/Marta Momot (Honda Civic) +30.3

7. Krzysztof Rybka/Krzysztof Grzesik (Citroen Saxo VTS) +36.9

8. Piotr Baran/Michał Paciej (Honda Civic) +40.7

9. Mikołaj Marczyk/Sebastian Dwornik (Honda Civic Type-R) +51.3

10. Kamil Makuchowski/Łukasz Denkiewicz (Honda Civic) +54.6

 

Klasyfikacja klasy RO R:

1. Tomasz Wróblewski/Radosław Banach (Peugeot 208 R2) 27:51.8

2. Arkadiusz Lechoszest/Paweł Drahan (Peugeot 208 R2) +21.8

Opolski dwójkowy
Dwie załogi z reprezentantami Automobilklubu Opolskiego pojawiły się na starcie przedostatniej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Na 56 załóg, które stanęły na starcie rajdu, czekały trzykrotnie przejeżdżane odcinki specjalne zlokalizowane w Osowcu i Starych Budkowicach o łącznej długości 42 km. Warto podkreślić, iż każda z tych prób miała po 7 km długości, czyli maksymalną długość według regulaminu Rajdów Okręgowych na sezon 2016.
Po niemal rocznej przerwie do rywalizacji w śląskim czempionacie wrócił Gracjan Grela, który w domowej rundzie wystartował z Martą Momot, z którą w przeszłości osiągał sukcesy zarówno w KRO, jak i w RSMŚl. Mimo dłuższej pauzy w startach, reprezentanci Automobilklubu Opolskiego nie zapomnieli jak jeździć szybko po odcinkach specjalnych i od razu osiągali rezultaty w ścisłej czołówce. Po pierwszej pętli Grela i Momot, jadący Hondą Civic pożyczoną od Grzegorza Bajdy, zajmowali trzecie miejsce w generalce, jednak konkurenci w dalszej fazie imprezy szybciej się rozkręcili i nasi reprezentanci musieli walczyć o podium w swojej klasie. Ostatecznie Gracjan Grela i Marta Momot dzięki szybkiej jeździe oraz po części pechowi konkurentów zajęli znakomite drugie miejsce w klasie RO 2 (do 1600 cm3) oraz szóste miejsce w klasyfikacji generalnej RSMŚl.
Tytuł mistrzowski w klasie RO R mógł przypieczętować Arkadiusz Lechoszest pilotowany przez Pawła Drahana, jednak najwięksi konkurenci, czyli Tomasz Wróblewski i Radosław Banach (obie załogi w Peugeotach 208 R2) z całą pewnością chcieli odłożyć koronację do finałowej rundy. Od pierwszego oesu między tymi załogami toczyła się zacięta walka o prowadzenie, jednak ostatecznie to Wróblewski i Banach okazali się lepsi od załogi z reprezentantem Automobilklubu Opolskiego za kierownicą o niecałe 22 sekundy, choć wpływ na to miały kary za potrącone wygrodzenia, jednak i bez nich Lechoszest i Drahan byli odrobinę wolniejsi.
Jako załogi funkcyjne w imprezie wystąpiły dwie ekipy zrzeszone w Automobilklubie Opolskim: Marek Świętek i Patryk Jakusz (Peugeot 106), którzy jechali jako zerówka (000) oraz Paweł Wójcik i Grzegorz Hamuda (Citroen C4 VTS), którzy pełnili funkcję załogi zamykającej trasę („szachownica”).
Finałowa runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska to legendarna Cieszyńska Barbórka, której 42. edycja odbędzie się w dniach 18-19 listopada. Z całą pewnością nasi reprezentanci dadzą z siebie wszystko i niech to będzie wystarczającą zachętą do kibicowania załogom Automobilklubu Opolskiego przy odcinkach specjalnych zlokalizowanych w okolicach Ustronia i Babic
1. Tomasz Sztwiertnia/Krzysztof Pietruszka (Citroen Saxo VTS) 27:23.0
2. Kamil Bolek/Marcin Gaś (Renault Clio Sport) +7.0
3. Konrad Strzeżysz/Olga Goźlińska (Honda Civic Type-R) +8.8
4. Tomasz Zbroja/Piotr Walczak (Renault Clio Sport) +15.9
5. Mariusz Preś/Łukasz Szterleja (BMW E30 318is) +18.1
6. Gracjan Grela/Marta Momot (Honda Civic) +30.3
7. Krzysztof Rybka/Krzysztof Grzesik (Citroen Saxo VTS) +36.9
8. Piotr Baran/Michał Paciej (Honda Civic) +40.7
9. Mikołaj Marczyk/Sebastian Dwornik (Honda Civic Type-R) +51.3
10. Kamil Makuchowski/Łukasz Denkiewicz (Honda Civic) +54.6
Klasyfikacja klasy RO R:
1. Tomasz Wróblewski/Radosław Banach (Peugeot 208 R2) 27:51.8
2. Arkadiusz Lechoszest/Paweł Drahan (Peugeot 208 R2) +21.8
Zmieniony: Czwartek, 03 Listopad 2016 13:17
 

Przekaż nam 1%

Współpraca

Stop Pijanym Kierowcom

Valid XHTML and CSS.